Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autentický člověk Jan Patočka
Mrázek, Jan ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ČERNÍK, Roman (oponent)
Práce je popisem realizace pedagogického projektu, který používá metod dramatu ve výuce filosofie. Jeho tématy jsou pravda, autenticita a Charta 77, s přihlédnutím k osobě a práci Jana Patočky. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představen vznik projektu, příprava realizace, filosofická východiska a také rozbor metodiky dramatu ve filosofii. V praktické části je pak zaznamenán průběh projektu s poukazy na naplnění, či nenaplnění východisek z teoretické části. Klíčovou metodou práce je reflexe. Oborově stojí na pomezí pedagogiky, filosofie a divadla a jejím cílem je vyvodit z realizace projektu metodické závěry. Tyto závěry jsou postaveny na pedagogických i filosofických předpokladech. Práce může být inspirací pro pedagogy zabývající se spojením metod dramatu a jiných oborů ve výuce nebo pro pedagogy, hledající filosofická východiska své práce.

Brisudová, Ivana ; Reichel, Jiří, (vedoucí práce)
Dospělost u Hannah Arendtové
Šprta, Marian ; Pinc, Zdeněk (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Cíl této práce je dán názvem. Je to tázání po dospělosti. Bez ohledu na to, co fenomén dospělosti znamenal dříve, co znamená dnes a jak ho budou chápat ti po nás, oslovuje nás jeho důraz a závažnost, což můžeme pocítit právě tam, kde vyvstává - ve výchově. Kde se setkáme s důrazem a závažností, vždy nás to vybízí k osobní angažovanosti, k převzetí otázky do vlastní péče, k pokusu o odpověď, k odpovědnosti. Kde se setkáme s důrazem a závažností, tam se můžeme setkat sami se sebou, tam se můžeme projevit. Lidé se jen nerodí, ale i přicházejí na svět, ať si toho zprvu nemohou být vědomi a později třeba jen nejsou vědomi, tak ani otázka po dospělosti není nová, ale již mnohokrát se idea dospělosti aktualizovala v dějinách filosofického tázání (jako všechny důrazné a závažné filosofické otázky) v procesu myšlení myslitelů. Tuto její historicitu je nutno převzít a stejně tak předat a k převzetí vychovat ty, jež se vlastním činem stanou následovníky.
Pojetí hodnocení a hodnot jako východisko konceptu sociologického výzkumu hodnotových struktur
Prudký, Libor ; Pinc, Zdeněk (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent) ; Sokol, Jan (oponent)
Práce je především zacílená na metodologické problémy. Nejde o hledání obecné teorie, ale o orientací v obecných teoriích a konceptech hodnocení a hodnot pro potřeby využití a oprávněnost empirických sociologických zkoumání a analýz hodnot. Toto je hlavním cílem práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Axiologická dimenze ve výchově a vzdělávání
Göbelová, Taťána ; Dorotíková, Soňa (vedoucí práce) ; Kolář, Zdeněk (oponent) ; Demjančuk, Nikolaj (oponent)
Vychovávat a vzdělávat znamená uvádět člověka k základním představám toho, čím může člověk být, jaké je jeho poslání. Tato orientace k bytí jako "živé možnosti" p ředpokládá orientaci v konstitutivních hodnotách lidství, na základě kterých si vytvářím e svůj postoj ke světu. Těžiště disertační práce "A xiologická dimenze ve výchově a vzdělávání" se především zaměřuje na odlišnost porozumění světu jako objektivitě, které se otevírá v teoretickém vědění od světa významů a hodnot, které souvisí s naším prakticky zkušenostním, tj. hodnotícím postojem. Jedním ze stěžejních dokumentů, které se pokoušejí tuto proble m a tiku vymezit, je Zpráva "Učení je skryté bohatství" vypracovaná Mezinárodní komisí UNESCO "V zdělávání pro 21 století" pod vedením Jacquese Delorse. Čtyři základní pilíře "učit se poznávat", "učit se jednat" , "učit se žít společně" , "učit se být" poukazují na nutnost filosofické reflexe. Jsou provázány se základními filosofickými otázkami, jak je postuloval Kant. "Co mohu vědět?, Co mohu činit ?, V co mohu doufat? a Co je člověk? " Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.